همشهری آنلاین: مدیر تامین و توزیع فرآورده‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تحویل ۷۳ تا ۷۵ میلیون لیتر انواع فرآورده به نیروگاه‌های کشور خبر داد.

فرید عامری گفت: زمستان امسال روزانه ۴۳ میلیون لیتر نفت کوره و ۳۰ میلیون لیتر نفت گاز به مصرف کننده‌های عمده فرآورده‌های نفتی تحویل داده می‌شود.

به گزارش شانا، وی ظرفیت ذخیره‌سازی انبارهای سوخت کشور را ۹ میلیارد لیتر عنوان کرد و گفت: در ۶ ماه دوم سال مخازن را از بنزین موتور انباشته می‌کنیم تا در ۶ ماه نخست سال بعد استفاده شوند.

عامری با بیان این که نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها از مصرف کننده‌های عمده فرآورده‌های نفتی هستند، گفت: به دلیل این که در زمستان مصرف گاز در بخش خانگی در حد زیادی افزایش می‌یابد و به نیروگاه‌ها نمی‌رسد، سوخت مایع جایگزین گاز در نیروگاه ها می‌شود.

عامری در باره سوخت رسانی به نیروگاه‌ها گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، پیش‌بینی می‌شود در زمستان امسال روزانه ۷۳ تا ۷۵ میلیون لیتر نفت گاز و نفت کوره به نیروگاه‌ها تحویل دهیم.

وی افزود: نیروگاه‌ها نیز از محل ذخیره‌سازی شان روزانه ۱۸ میلیون نفت کوره و ۱۲میلیون لیتر نفت گاز برمی‌دارند که در کنار ۴۳ میلیون لیتر سوختی که شرکت ملی پخش به آنها می‌دهد، روزانه حدود ۱۰۳ میلیون لیتر نفت کوره و نفت گاز به وسیله نیروگاه‌ها در کشور استفاده می‌شود.

تمام ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها را تا پایان مهر پر می‌کنیم

مدیر تامین و توزیع فرآورده‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ادامه سخنان خود گفت: تا پایان مهر ماه سال جاری مخازن نیروگاه‌ها از فرآورده‌های مورد نیازشان انباشته می‌شود تا از ابتدای فصل سرما هم تحویل روزانه به آنها داشته باشیم و هم خودشان از مخازنشان برداشت کنند تا کشور دچار مشکل نشود.

عامری ظرفیت ذخیره سازی کنونی را ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر خواند و گفت: هم اکنون حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر از آن پر شده است و تا پایان مهر باید ظرفیت باقی‌مانده مخازن در انبارها و نیروگاه‌ها را پر کنیم.

انتقال روزانه ۳۰ میلیون لیتر نفت کوره از جنوب به شمال

عامری گفت: یکی از موضوع‌های مهم برای فصل زمستان، انتقال نفت کوره از جنوب کشور برای نیروگاه‌های حرارتی مثل نکا، سهند، شهید رجایی و سایر نیروگاه‌هاست که روزانه ۴۳میلیون لیتر نفت کوره را باید تحویل دهیم.

عامری در این باره توضیح داد: از این میزان روزانه حدود ۳۰ میلیون لیتر نفت کوره از جنوب کشور به مناطق شمالی منتقل می‌کنیم که نصف آن از طریق حرکت ۱۰۰۰ نفت‌کش جاده‌پیما و نصف دیگر به وسیله حمل و نقل ریلی به مرکز کشور آورده می‌شود.

کد خبر 64541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز